reklama

divoch morča

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Zvieratá sú súčasťou môjho života, lebo od malička som vyrastal so starými rodičmi na dedine, kde som mal nádherného huňatého, čierneho Novofoulanda. Nosil ma na chrbte a volal sa Džino. Hrozne som ho zbožňoval. U nás doma v byte nie je priestor na takého veľkého skoro medveďa! Preto sa u nás chovali od môjho detstva korytnačky, škrečky, morčatá mal som aj ryby. Ničomu sa akosi u nás nedarilo...

Keď som bol úplne malý chlapec kúpili mi prvého malého škrečka. Prvý pokus. Môj otec nie dosť predvídavý a nechal ho na 35 stupňovej teplote na balkóne na slnku. Po škrečkovi po jednom dni zostali len piliny. Mal som aj druhého, ten nám pre zmenu vypadol z balkóna lebo sa prepchal cez tú malú škárku medzi panelmi. Pristál rovno pod balkónom. Potom sme roky nič nemali, lebo mama sa rozhodla, že nám už nič nedovolí chovať, že to dlhšie neprežije. Po dlhom prehováraní mojou malou sestrou sme kúpili malého škrečka, ale úplne malého. Ten sa tiež dlho u nás neohrial. Niekto ho pristúpil. Potom sme sa rozhodli, že si kúpime korytnačku. Keď sa však uložila na zimný spánok môj otec zase hlavný aktivista ju vyhodil do kontajnera, lebo si myslel že umrela. Radšej nekomentujem! Keby so mnou viac sledoval prírodopisné filmy namiesto futbalu, vedel by to! To bolo hádok kvôli tomu. Bola nádherná a milovala šunkovú salámu. Ideálne zapadla do rodiny. To bol najhorúcejší kandidát na prežitie u nás doma. Po tomto prípade nasledovalo asi po dvoch rokoch prestávky jedno krásne morčiatko volali sme ho Kviko. Bol nenormálne odolný. Žil asi 5 rokov a vždy nás vítal hlasným kvičaním, keď počul, že niekto prišiel do bytu. Keď sa pobral aj on a ja som ho našiel ,,hore pätami´´, sestra za ním plakala asi dva dni v kuse. Museli sme s mamou rýchlo konať. Bežali sme do mesta do chovproduktu a pýtali si morčatá, keď sa im tak dobre u nás darí. Nikde nemali. V poslednom sme našli, lenže mali posledné dve a boli to súrodenci. Úplne sa k sebe túlili a jeden bez druhého sa ani nikam nepohli z miesta. Citovo nás vydierali. Neskôr som zistil prečo, hlavne ten jeden. Bol prešpekulovaný. Museli sme ich vziať oboch alebo žiadneho. Keď sme ich doniesli domov to bolo radosti, ktorá ale rýchlo opadla za pár týždňov. Keď narástli a troška sa osmelili, začali robiť také divné pohyby a polohy akoby jeden druhému chcel vyliezť na chrbát. Je vám jasné. Stále sa párili. Mama vyčítala v encyklopédii koľko môže mať morča ročne mláďat no skoro padla na zadok. Ihneď bežala ku zverolekárovi nech s oboma niečo urobí. Keby mal aspoň samček slepé náboje. Hovoril som si radšej len pre seba. Keď prišla so slzami v očiach nikto netušil, že sú to slzy od smiechu. Obaja boli samci. Chuť ich neprešla lebo stále pokračovali v gymnastike. Mojej malej setre som povedal, že nám chcú ujsť z akvária a že jeden dáva druhému ,,stupaka´´. Nepovedal som jej, že máme homosexuálne morčatá ! To by nepochopila ! Čo mám robiť ! Tak sme ich chovali akoby sa nič nedialo, proste pohoda. Po dlhšom čase však jedného asi omrzelo byť neustále akousi náhradou samičky a začali sa biť. Ja sa mu teda vôbec nečudujem. Museli sme ich rozdeliť. Mama dala náhradníka kolegyni z práce a toho divocha sme si nechali. Nechceli sme aby im doma narobil rozruch, lebo vraj ho chcela chovať so zajacmi, že morča sa so zajacom dobre znáša. Ešte by si z celého zajačinca urobil lavičku náhradníkov ! Ten náš divočák po krátkom čase umrel. Asi od žiaľu. Teraz máme škrečka, ktorého som minulý rok v lete musel rýchlo kúpiť, lebo počas dovolenky mojich rodičov si jeho predchodca zmyslel, že exituje. Ten je zatiaľ mojím výborným spoločníkom. Počas dlhých večerov, keď sa doma učím, on sa stále bicykluje a mňa to upokojuje. Občas sa nad ním zľutujem a pustím ho behať po chodbe. Darí sa mu výborne. Už predsa máme nejaké tie skúsenosti s chovom malých chlpatých potvor.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Miroslav Mihal

Miroslav Mihal

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Pobaviť priateľov. Zoznam autorových rubrík:  PríbehyZábavaBývanieKultúraŠtúdiumSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu